حدیث نور

سیاسی -مذهبی

۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ

شناخت خائن

چه کسانی خائن هستند

افسران - چه کسانی خائن هستند
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۵
رضا صادقی
يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ب.ظ

غلط اضافه ممنوع

کاریکاتور غلط اضافه ممنوع

افسران - کاریکاتور غلط اضافه ممنوع
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۲
رضا صادقی
يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ب.ظ

السلام علیک یا حسین (ع)

روزم رو با سلام ب تو شروع میکنم

افسران - روزم رو با سلام ب تو شروع میکنم
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۰
رضا صادقی
يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸ ب.ظ

محمد باامام زمان

به یاد شهید محمدرضا تورجی زاده...

افسران - به یاد شهید محمدرضا تورجی زاده...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۸
رضا صادقی
يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ب.ظ

خودروی پاشنه بلند

خودروی پاشنه بلند در تهران (عکس)خودروی پاشنه بلند در تهران (عکس)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۵
رضا صادقی
يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲ ب.ظ

بی سواد

رحیم پور ازغدی:
رحیم‌پور ازغدی تفکر عده‌ای مبنی بر اینکه با پذیرش توافق جام زهر نوشیدیم،معاهده ترکمنچای امضا شده و عده‌ای خیانت کردند را غیرمنطقی خواند و گفت:راه انداختن جشن پیروزی و ادعای برد-برد نیز اقدامی غلط است.
به گزارش پایگاه 598، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

امام خمینی (ره) دیپلمات نبود او یک انقلابی بزرگ بود

وی در ابتدای سخنانش در بررسی انحراف از اندیشه امام (ره) گفت: در بررسی شخصیت امام نباید اجازه دهیم که شخصیتی متحجر یا لیبرال از ایشان جلوه داده شود. امام (ره) مصون از خطا نبود اما بهترین الگوی اسلام در قرن حاضر بود. امام یک دیپلمات نبود، بلکه یک انقلابی بزرگ بود که برای تغییر جهانی، انقلاب کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام (ره) با اسلام آخوندهای درباری، اسلام سکولاریستی و موردپسند آمریکا مخالف بود؛ کسی بود که گفت اگر یک زمان دیدید که در سراسر کشور آمریکا شروع به ساخت مسجد کرد، باز هم مرگ بر آمریکا را نباید فراموش کنیم و تاکید داشتند که فریب لبخندها و وعده‌های شیطان بزرگ را نخوریم.

رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنرانی خود به بررسی توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: سه ماه برای بررسی توافق هسته‌ای فرصت داریم که باید در این مدت خطوط قرمز اسلام، امام و رهبری را مورد بررسی قرار داده و در موضوعات مبهم نیز مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی تعقل کند.

باید مجاهدانه، تعقل و عقلانی، جهاد کنیم

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اینکه باید مجاهدانه، تعقل و عقلانی، جهاد کنیم، از افراط و تفریط در بررسی توافق هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: عده‌ای در صدد القای این تفکر هستند که عقلانیت و مصلحت در یکسو و آرمان‌گرایی و انقلابی‌گری در سوی دیگر است، اما باید دانست که هر دوی این تفکرات در یک کاسه قرار دارند. عقلانیت و مصلحت در ذیل آرمان‌های ایدئولوژیک ما تعریف می‌شود؛ در همه دنیا نیز این‌گونه است.

هشدار نسبت به ایجاد دوقطبی آرمان گرایی و منافع ملی در میان طرفداران و منتقدان توافق

وی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند که تضاد و دوقطبی میان طرفداران منافع ملی و آرمانگرایی ایجاد کنند که این اقدام، شروع یک انحراف است؛ آرمان‌های ما عین منافع ملی ماست.

رحیم‌پور ازغدی تفکر عده‌ای را مبنی بر اینکه با پذیرش توافق جام زهر نوشیدیم و یا معاهده ترکمنچای امضا شده و عده‌ای خیانت کردند را غیرمنطقی خواند و گفت: راه انداختن جشن پیروزی و ادعای برد-برد نیز اقدامی غیرمنطقی و اشتباه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جشن پیروزی و جام زهری در کار نیست و باید مسائل در چارچوب خط قرمزها بررسی شود و از هر گونه افراط و تفریط پرهیز شود.

وی گفت: مساله انعطاف در تاکتیک مبارزاتی بحثی است که با آرمانگرایی منافات ندارد، اما با ذلت‌طلبی مغایر است.

مرز میان انفعال و انعطاف در «برجام» مورد اختلاف کارشناسان

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مرز میان انفعال و انعطاف در برجام مورد اختلاف صاحبنظران است، گفت: کسانی می‌گویند بخش‌هایی از برجام و کل قطعنامه، پذیرفتنش انفعال است اما عده‌ای نیز معتقدند که در برجام یک بخش‌هایی خلاف است اما با انعطاف و بدون انفعال می‌توانیم از آنها عبور کرد؛ قطعنامه را هم کلا نپذیرفته‌ایم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: دوقطبی کردن نیروهای انقلابی که عده‌ای از یکسو بگویند هیات مذاکره‌کننده و رئیس‌جمهور خائن هستند، رئیس مجلس هم که هم‌مذاق با رئیس‌جمهور است، خائن است؛ اظهارنظری اشتباه است و عده‌ای از سوی دیگر بگویند منتقدان، تندرو، دلواپس و یا همسو و همفکر با اسرائیل هستند نیز اشتباه است.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور مسئول درجه اول در مقابل توافق است و باید در مقابل قانون اساسی، خلق و خدا پاسخگو باشد.

حل همه مشکلات اقتصادی با مذاکرات توهم است

رحیم‌پور ازغدی تفکری را که حل همه مشکلات را منوط به مذاکرات هسته‌ای می‌خواند، توهم دانست و گفت: در هیچ جای برجام طرف غربی چنین تعهدی(لغو همه تحریم ها) را نداده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مجلس در بررسی توافق در برابر ملت مسئولیت شرعی دارد، گفت: شورای عالی امنیت ملی نیز در بررسی ابعاد امنیتی توافق، مسئولیت شرعی دارد.

وی انتساب برخی اظهارات را به مقام معظم رهبری اشتباه دانست و گفت: هر نسبتی که به رهبری داده شود که مثلا رهبری گفته‌اند برجام را باید قبول کرد، دروغ محض است. آن طرف هم اگر گفته شود به رهبری جام زهر داده شود و مجبور به پذیرش قطعنامه شده‌اند نیز دروغ محض است.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: آنچه تا اینجا همه قبول دارند این است که بخشی از خطوط قرمز به صورت دقیق رعایت نشده و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد قبول ایران نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید نه قهرمان‌سازی کرد نه خائن‌سازی، خطاب به دولت گفت: در پیشگاه ملت، شفاف بحث کنید، کسانی که فکر می‌کنند ملت شعور و درک ندارد، حتی اگر ادعای مردمسالاری نیز باشند، مستبد هستند؛ ملت باید در جریان کامل برجام قرار گیرد.

رحیم پور اظهار داشت: کسانی که از صلح امام حسن(ع) حرف می زنند بی سوادند؛ امام حسن (ع) فرمود بخدا اگر با من همراهی می کردند با آنها قتال می کردم تا نابود شوند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به بررسی اهداف دشمن در برهه حساس کنونی پرداخت و گفت: برجسته‌ کردن دعوای واقعیت‌گرایی و آرمانگرایی، شکستن عمق استراتژیک ایران در منطقه، کاهش الهام‌بخشی ایران در جهان و در منطقه، تنزل جایگاه مقام معظم رهبری، بر هم ریختن وحدت و انسجام نیروهای انقلابی، از بین بردن اقتدار نظامی، هسته‌ای و موشکی ایران با ترکیب قدرت سخت و نرم، ایجاد جنگ نیابتی برای حفاظت از اسرائیل و دولت‌های مرتجع عربی از اهداف دشمنان در برهه حساس کنونی است که باید با دقت عمل شود.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۲
رضا صادقی
يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ

پایان مذاکرات

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کسی که برای ما غنی‌سازی ۳.۵ درصد را ایجاد کرد از صنعت هسته‌ای بیرونش کرده و هم‌اکنون در آب و فاضلاب کار می‌کند، گفت: ۵۰ درصد سانتریفیوژها در زمان برچیده شدن و ۳۰ درصد در زمان جابجایی نابود می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان صبح امروز (یکشنبه) در سخنانی در مرکز نوآوری پژوهشگاه شاخص‌پژوه با اشاره به توافق نهایی هسته‌ای اظهار داشت: آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت بروید دعا کنید توافق بهم بخورد چون واقعاً خطرناک است، برای فروش لوازم و تکنولوژی گلوگاهی درست کرده‌اند که کسی جرأت نکند به ما High Tec بفروشد.

وی افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گفت که در زمان برچیده شدن سانتریفیوژها ۵۰ درصد آنها از بین می‌رود و در زمان جابجایی نیز ۳۰ درصد نابود می‌شود،

در حوزه علم و فناوری و تحقیق و توسعه محدودیت‌های وحشتناکی در «برجام» برای ایران اعمال شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان در ادامه تصریح کرد: غرب در نقشه راه خود تلاش می‌کند که ما را از یک موضع فعال به موضع انفعال بکشاند، با بررسی‌هایی که ما در مجلس انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که تحریم‌ها برداشته نخواهند شد بلکه به عنوان مثال تحریم سوئیفت ۸ سال دیگر برداشته می‌شود.

زاکانی یادآور شد: تیم هسته‌ای را متهم به خیانت نمی‌کنیم ولی می‌گوییم زور آنها نرسیده و باید به آنها کمک کنیم تا بروند و سطح توافق را بالاتر ببرند، کسی که برای ما غنی‌سازی ۳.۵ درصد را ایجاد کرد از صنعت هسته‌ای بیرونش کرده و هم‌اکنون در آب و فاضلاب کار می‌کند؛ می‌گویند که غنی‌سازی برای ما ۳ برابر هزینه تمام می‌شود و خرید آن بهتر است، حرف ما این است که اگر فناوری غنی‌سازی نداشته باشیم به ما نمی‌فروشند، یکی از آفت‌های کشور ما مواجهه نگاه سیاسی با منافع ملی است، اگر به آسیب‌های موجود در «برجام» توجه نکنیم دچار رکود جدی علمی می‌شویم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۶
رضا صادقی
يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ

امانودر کنگره

تازه‌ترین خیانت آژانس
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادای توضیح درباره توافق محرمانه با کشورمان به سنای آمریکا می‌رود. احضار آمانو از سوی سنا در حالی است که مجلس شورای اسلامی تعطیل بوده و به زودی نیز برای 3 هفته دیگر تعطیل خواهد شد!
به گزارش پایگاه 598، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول ۱۲ سال نظارت بر روند فعالیت هسته‌ای ایران، با اینکه حتی یک سند نیز در خصوص انحراف برنامه هسته‌ای کشورمان در اختیار نداشت، در هیچ کدام از گزارش‌های متعدد، صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای در ایران را تایید نکرد.

حال با وجود محرمانه بودن توافق اخیر ایران و آژانس، رسانه‌های خبری از سفر دبیر‌کل آژانس به آمریکا خبر داده‌اند.

خبر گزاری «رویترز» در گزارشی اعلام کرد: آژانس انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس چهارشنبه هفته جاری برای حضور در سنای آمریکا جهت توضیح درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، کمیته روابط خارجی سنا و برخی دیگر از کمیته‌های این مجلس و مجلس نمایندگان آمریکا این روزها صحنه پرسش و پاسخ‌های طولانی‌مدت در خصوص جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ است.

هدف اصلی حضور آمانو آگاهی سناتورها از جزئیات توافق است


پایگاه خبری «هیل» در گزارشی اعلام کرد: دو سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند هدف آنها از دعوت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آگاهی از جزییات توافق هسته‌ای محرمانه با ایران موسوم به «نقشه راه» است.

سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و «بن کاردین» سناتور ارشد این کمیته در بیانیه فوق اعلام کردند: به منظور آگاهی کامل کنگره از جزییات و تبعات توافق هسته‌ای، اطلاع از نقش آژانس در اجرای این توافق با ایران برای ما حائز اهمیت اساسی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: چشم به راه رایزنی با آژانس درباره نحوه نظارت و راستی‌آزمایی از تعهدات هسته‌ای ایران به موجب سند برجام هستیم.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ از توافق بر سر یک «نقشه‌ راه» جهت حل و فصل مسائل مربوط به فعالیت‌های ادعایی هسته‌ای گذشته ایران خبر دادند.

احضار آمانو از سوی سنای آمریکا در حالی است که در این برهه حساس و تاریخی مجلس شورای اسلامی تا ۱۸ مرداد جلسه‌ای نخواهد داشت و سه هفته پایانی شهریورماه نیز بهارستان تعطیل است. هفته اول برای سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و دو هفته بعد نیز تعطیلات تابستانی!

تعطیلات مجلس در برهه پایانی مذاکرات و دستیابی به توافق و دوران کوتاه فرصت بررسی آن در حالی است که نهادهایی مانند شورای روابط خارجی آمریکا - به عنوان نهادی غیرحاکمیتی- نیز در این زمان حساس تعطیلات خود را ملغی کرده و به موضوع بحث و بررسی درباره این توافق می‌پردازد! این موضوع را ریچارد هاس رئیس این شورا در گفت و گو با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرده است.

ابراز رضایت مقامات آمریکایی از مفاد توافق ایران و آژانس!


«جان کری» وزیر خارجه آمریکا و سایر مقامات این کشور در خلال جلسه‌های استماع در هفته‌های گذشته با ابراز رضایت از فرایندهای مورد توافق بین ایران و آژانس وعده داده‌اند در جلسات غیرعلنی، مفاد نقشه ‌راه مورد توافق را برای نمایندگان کنگره توضیح دهند.

«رضا نجفی» نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس رسما نسبت به اظهارات غیر مسئولانه مقامات آمریکایی اعتراض و از سوءاستفاده احتمالی و یا درز اطلاعات از آژانس به بیرون هشدار داده بود.

نجفی خاطرنشان کرد: توافق ایران و آژانس جزئی از برجام نیست بلکه حاوی موضوعات فنی است و محرمانه بودن آن هم در مناسبات آژانس و سایر کشورها نکته جدیدی نیست.

مفاد توافق محرمانه ایران و آژانس موضوع نشست «وندی شرمن» با اعضای کنگره


به گزارش خبرگزاری‌ها، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری مدعی شد: مذاکره‌کنندگان ما درباره محتوای توافق محرمانه ایران و آژانس اطلاع دارند و براساس تعهدی که دارند در نشست‌های محرمانه، اطلاعات مهمی در اختیار نمایندگان کنگره قرار داده‌اند.
ارنست افزود: تا جایی که اطلاع دارم «وندی شرمن» در نشست محرمانه با اعضای کنگره در اوایل هفته حضور داشت و پیشنهاد داده است که به نمایندگان سنا نیز در نشستی محرمانه توضیح بدهد.

مونیز: بازرسان ما از سایت‌های اعلام نشده بازدید می‌کنند


«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: بازرسان ما برای بازدید از سایت‌های اعلام نشده به همه جای ایران دسترسی دارند و این دسترسی با زمان مدیریت شده انجام می‌شود.

مونیز افزود: این توافق به ایجاد ابزار بیشتر برای جامعه اطلاعاتی منجر می‌شود.

وی مدعی شد: اگر ایران از تعهدات خود سرپیچی کند، با پاسخ متقابل روبرو می‌شود که بازگشت همه یا بخشی از تحریم‌ها، مولفه اجرایی این پاسخ را تشکیل می‌دهند.

دیدار وزیر انرژی آمریکا با سران سازمان‌های صهیونیستی


شیکاگو سان‌تایمز در گزارشی نوشت: «ارنست مونیز»، وزیر انرژی آمریکا روز جمعه با سران سازمان‌های صهیونیستی در آمریکا دیدار و با آنها درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

برخورد سلیقه‌ای اتحادیه اروپا در خصوص رفع تحریم‌ها


به گزارش تسنیم، اتحادیه اروپا دو شرکت نفتی ایران را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد. این نخستین اقدام اتحادیه اروپا از زمان حصول توافق هسته‌ای وین است.

شرکت عملیات و مدیریت پتروپارس و شرکت مهندسی منابع پتروپارس اعلام کرده بودند که برای قرار دادن آنها در فهرست تحریم‌ها مدرک کافی وجود ندارد. این شرکت‌ها بخشی از یک گروه هستند که مشغول استخراج گاز طبیعی در میدان گازی پارس جنوبی هستند. شرکت‌های مذکور در ماه مه از دادگاه اتحادیه اروپا فرجام‌خواهی کرده بودند.

در یادداشت خزانه‌داری انگلیس آمده است: بلوکه کردن دارایی‌ها از این پس در مورد این شرکت‌ها اجرا نمی‌شود.

دادگاه اتحادیه اروپا پس از آنکه عدم مخالفت شورای اروپا را دریافت کرد، این شرکت‌ها را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

برداشته شدن تحریم‌ها علیه این دو شرکت در حالی است که این دادگاه اروپایی تحریم‌ها ضد دو شرکت دیگر ایرانی به‌ نام‌های پتروپارس ایران و خدمات میادین نفتی پتروپارس را پابرجا نگه داشته است، چون این شرکت‌ها سهم بیشتری در گروه مادرشرکت ملی نفت ایران دارند.

امید واهی آمریکا برای تغییر رفتار ایران در منطقه


«نیویورک ‌تایمز» در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: وزیر خارجه آمریکا امیدوار است پس از تثبیت برجام، با ایران در خصوص پایان حمایت از دولت سوریه گفت‌وگو کند.

نیویورک‌تایمز بر این باور است که از منظر کارشناسان، بعید است که ایران در خصوص سوریه و حزب‌الله لبنان با خواسته‌های آمریکا کنار بیاید.

بلومبرگ نیز در گزارشی اعلام کرد: «یاکوس اودیبرت» مشاور ارشد رئیس جمهور فرانسه گفت اگر کنگره آمریکا برجام را رد کند، می‌توانیم به توافق بهتری دست یابیم.

اودیبرت افزود: برخلاف ادعاهای وزیر خارجه آمریکا رد این «توافق» در کنگره موجب فروپاشی تحریم‌ها و تنها ماندن واشنگتن نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: اگر کنگره رأی منفی بدهد، به مدت یکی دو سال مشکلات و بی‌نظمی‌هایی رخ خواهد داد اما در نهایت چیزی تغییر نکرده و ایران بار دیگر به میز مذاکره باز خواهد گشت و این امر به نفع ما خواهد بود.

آلمان: اختلافات ما با ایران با توافق هسته‌ای حل نمی‌شود

«اشتان مایر» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه العربیه، با این ادعا که از دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی آگاهیم، بر روابط اقتصادی کشورش با عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد.

وزیر خارجه آلمان در این گفت‌و‌گو تأکید کرد که آلمان همانند سایر کشورها نگرانی‌هایی را در مورد ایران دارد که با توافق هسته‌ای حل نخواهند شد. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۴
رضا صادقی
سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۵۹ ب.ظ

تکذیب گرانی باوجود گرانی

علیرغم تکذیب
باید دید سخنگوی دولت با چه رویکردی در مواجهه با اصحاب رسانه، موضوع اینچنین شفاف و آشکار را کتمان کرده در حالی که محمدرضا نعمت‌زاده 10 روز قبل از گرانی این کالاها خبر داده بود.
صراط: باوجود ابراز بی‌اطلاعی سخنگوی دولت از افزایش قیمت ۱۸ قلم کالا، خبرنگار «نسیم» به سندی دست یافت که نشان میدهد نوبخت طی ابلاغیه ۱۶تیر معاون اجرایی رئیس‌جمهور از جزئیات این افزایش قیمت اطلاع کامل داشته است.
 
درست هفت روز پیش بود که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، خبر گرانی 6 درصدی 18 قلم کالای اساسی را تکذیب کرد. سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفته بود وزیر صنعت اعلام کرده دولت مجوز افزایش 6درصدی کالاهای اساسی را صادر کرده، گفت: از اظهارنظر وزیر صنعت بی‌اطلاعم اما اعلام می‌کنم، دولت مجوز افزایش شش درصدی قیمت کالاهای اساسی را صادر نکرده است.

درحالی که اظهار بی‌اطلاعی سخنگوی دولت از خبر نعمت زاده و تکذیب مصوبه افزایش قیمت، موجی از ابهام را درباره بازار کالاهای اساسی مردم ایجاد کرده است، خبرنگار «نسیم» در پیگیری‌های خود به سندی دست پیدا کرد که اثبات می کند سخنگوی دولت از مصوبه افزایش قیمت 6 درصدی کالاهای اساسی - که توسط معاونت اجرایی رئیس جمهور ابلاغ شده - مطلع بوده است. طبق این سند که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در شانزدهم تیرماه، یعنی 5 روز قبل از اعلام رسمی افزایش قیمتها توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصوبه گران شدن 34  قلم کالا را در دو اولویت و مواردی از خدمات را در همان اولویتها، به اعضای ستاد هدفمندی یارانه ها ابلاغ کرده و رونوشت این ابلاغیه به اعضای ستاد هدفمندی - از جمله محمدباقر نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و عضو ستاد هدفمندی یارانه ها-  ارسال شده است.

نوبخت از دستور گرانی ۱۸ کالا خبر داشت و ندارم! +سند

نوبخت از دستور گرانی ۱۸ کالا خبر داشت و ندارم! +سند

نوبخت از دستور گرانی ۱۸ کالا خبر داشت و ندارم! +سند

همچنین طبق این سند،  علاوه بر ابلاغ این مصوبه به اعضای ستاد هدفمندی یارانه ها که شامل اکثر وزاری کابینه می شوند، رونوشت این مصوبه به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که ریاست ستاد هدفمندی یارانه ها را بر عهده دارد، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور، علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم ابلاغ شده است.

اصل ماجرا چه بود؟

سال 94 در شرایطی آغاز شد که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ابلاغیه ای از دستگاههای مختلف خواست، تا هیچ کدام از کالاها و خدمات اساسی مورد نیاز مردم را بدون بررسی در ستاد هدفمندی یارانه ها و تصویب دولت افزایش ندهند. اما این ابلاغیه خیلی زود نقض شد و گرانی های زیادی در موارد مختلف برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به وجود آمد.

آغازین روزهای هفته سوم تیرماه بود که دولت رسما خبر از گرانی 18 قلم از کالاهای اساسی مردم را داد. بیست و یکم تیرماه محمدرضا نعمت زاده که از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای امضای تفاهمنامه همکاری در محل وزارت صنعت میزبانی می کرد، در جمع خبرنگاران با رونمایی از این تصمیم دولت تصریح کرد که محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور بخشنامه ای را ابلاغ کرده که طی آن 18 قلم کالای اساسی تا سقف 6 درصد افزایش قیمت داشته باشد. وزیر صنعت از تصمیم گیری نهایی در خصوص این افزایش قیمتها در هیات تصویب و تعیین قیمتها خبر داد و گفت که اغلب کالاها بر اساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری می شوند.

هنوز صحبت نعمت زاده تمام نشده بود که برخی از رسانه ها بخشی از بخشنامه افزایش قیمتی شریعتمداری را منتشر کردند. در این بخشنامه آمده بود که به منظور هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در نظام قیمت گذاری و نظارت بر آن و با توجه به بخشنامه ابتدای سال معاون رئیس جمهور در خصوص لزوم هماهنگی افزایش قیمت با دولت، کارگروه تنظیم بازار ستاد هدفمندی یارانه ها، قیمت 18 قلم کالا را افزایش می دهد. این کالاها عبارتند از  گندم، آرد، نان، قند، شکر، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، کره، شیرخام، کودهای اوره، فسفات و پتاس، شیر، پنیر و ماست که با توجیه سهم هزینه های سوخت و حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و... در قیمت تمام شده کالاها و خدمات و با تصویب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین با اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار، گران می شوند.

با توجه به انتشار این جزئیات و اثبات اطلاع اکثریت دولتمردان از جمله سخنگوی محترم دولت از مصوبه افزایش قیمتها، اظهارات او 10 روز پس از اعلام رسمی خبر گرانی قابل تامل است.

باید دید سخنگوی محترم دولت با چه رویکردی در مواجهه با اصحاب رسانه، موضوع اینچنین شفاف و آشکار را کتمان کرده - در حالی که هم محمدرضا نعمت زاده 10 روز قبل از گرانی این کالاها خبر داده بود و هم بخش هایی از مصوبه در رسانه ها منتشر شده بود.

این درحالی است که عدم هماهنگی دولتمردان در اعلام اخبار و آمار در طول عمر دوساله دولت یازدهم و ارائه اطلاعات متناقض به یکی از ایرادات و اشکالات جدی دولت تدبیر و امید تبدیل شده و بارها از سوی کارشناسان و صاحب نظران مورد نقد جدی قرار گرفته است. به طور مشخص در 700 روز گذشته سابقه ناهماهنگی فاحشی میان نعمت زاده و نوبخت در خصوص مسائل مختلف از جمله یارانه بخش تولید مشاهده شده و اخیرا  نیز رئیس کل بانک مرکزی هم اظهارت سخنگوی دولت در خصوص پول های بلوکه شده را تکذیب کرده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۹
رضا صادقی
سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۵۴ ب.ظ

ادم دروغ گو

میز احمد شهید با رشوه آل سعود حساب شد؛

افشای رمز و راز گزارش‌های دروغ مأمور حقوق بشراحمد شهید

خبرگزاری تسنیم: حالا راز و رمز افزایش دروغ موجود در گزارش‌های حقوق بشری علیه ایران از چهار سال پیش به این سو مشخص شد.به‌گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، حالا راز و رمز افزایش دروغ موجود در گزارش‌های حقوق بشری علیه ایران از چهار سال پیش به این سو مشخص شد. ‏یکی از اسناد محرمانه فاش شده توسط ویکی لیکس، نشان می‌دهد که آل سعود یک میلیون دلار رشوه به گزارشگر ویژه سازمان ‏ملل متحد در امور حقوق بشری ایران داده تا گزارش‌های ضد ایرانی منتشر کند. ‏

‏ از سال 2011 شورای حقوق بشر سازمان ملل، احمد شهید را به عنوان گزارشگر ‏ویژه در امور ایران انتخاب کرد، او لحن تند ‏و پر از دروغی را در باب ایران به کار گرفت. در نامه خیلی محرمانه‌ای که یک نسخه از آن توسط سایت ویکی لیکس ‏افشا شده است، سفارت عربستان در کویت به وزارت خارجه این کشور نامه نوشته و تصریح کرده است که این ‏سفارت مبلغ یک میلیون دلار به احمد شهید گزارشگر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران داده و او نیز ضمن تشکر ‏از وزیر خارجه عربستان قول داده است تمام توان خود را برای افزایش فشار بر ایران از طریق پرونده حقوق بشر به کار ‏بگیرد. ‏

گفتنی است سایت ویکی لیکس به تازگی نیم میلیون سند و نامه محرمانه وزارت خارجه عربستان را فاش ساخته که بخشی مهم از اسرار و سیاست‌های عربستان را در قبال کشورهای منطقه و دنیا برملا ساخته است. ‏ سایت «ویکی لیکس» در چارچوب انتشار بیش از نیم میلیون سند، اسناد محرنامه‌ای را از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر ‏کرد که این اسناد متضمن نامه‌های محرمانه این وزارتخانه با سفارتخانه‌های ریاض در جهان بوده است. ‏ این اسناد حاوی تعداد زیادی از پیام‌های اینترنتی (ایمیل) و تلگراف بوده که میان وزارت خارجه عربستان و نمایندگی‌های این ‏کشور در جهان رد و بدل شده بود. ‏ شهید در گزارش سالانه خود در سال 2014 اعلام کرده وضع حقوق بشر در ایران، از ‏زمان شروع به کار ‏دولت یازدهم ایران، بدتر شده‌است. او  در 27 مارس 2015 برای پنجمین ‏سال متوالی از طرف سازمان ملل متحد به عنوان ‏گزارشگر ویژه امور حقوق بشر در ایران ‏انتخاب شد. ‏ احمد شهید، اخیرا در دیدار با اعضای گروهک تجزیه‌طلب و تروریستی کومله در نروژ به آنها گفته است: «در محیط داخلی ایران ‏باید فضای سیاسی و رسانه‌ای ‌حقوق شهروندی‌ را پررنگ کرد تا جمهوری اسلامی بدین ترتیب تحت فشار برای پاسخگویی ‏قرار بگیرد.»

احمد شهید به عناصر گروهک توصیه کرده در بخش‌های مختلف حقوقی علیه جمهوری اسلامی پرونده‌سازی کنند. وی اعلام ‏آمادگی کرده هر نوع خبری را که از رابط کومله به دستش برسد، در گزارش سالانه علیه جمهوری اسلامی ایران درج خواهد ‏کرد. ‏ این ملاقات، با نظارت تعدادی از افسران سرویس موساد در یکی از هتل‌های نروژ و با حضور عبدالله مهتدی به عنوان یکی ‏از چهره‌های تجزیه‌طلب و حامی استقلال کردستان ایران و به عنوان بخشی از مجموعه طرح بزرگ امریکایی‌ها برای تجزیه ‏ایران برگزار شد.
منبع : روزنامه جوا
ن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۴
رضا صادقی